jueves, 22 de abril de 2010

ABRIL Y 24. CANDANGA DE LOS LLÏONESES PULA LLIBERTÁ



Cumu tolos años, al averase la data d´Abril y 24 , dende ComunidadLeonesa.ES (Coordinadora de Organizaciones, Asociaciones y Colectivos) queremos convidar a tolos llïoneses a acompanganos na cellebración del llariegu Homenax a los Héroes Llïoneses.

La eleición d´esta data nun ye casual puestu que n ´Abril y 24 de 1.808 la capital del Reinu de Llión, cul sou coronel D. Luis de Sosa a la tiesta , fou la primeira ciudá d´Hespaña en sublevase escontra las tropas de Napoleón.

Aquel Abril y 24 de 1808, contraviniendu las órdenes que chegaban, tantu dende Madrí, cumu dende la chancillería de Valladolí, proclamóuse rei a Fernando VII, ente los vítores del pueblu y el tremolar del Pendón rïal, tal cumu facíase, habitualmente, cun ocasión de las coronaciones de los Reis de las Hespañas y, al glayíu de "¡Mueran los traidores! y ¡Mueran los franceses!", entamónunse llistas de reclutamiento pa oponese a la invasión.

Esti feichu hestóricu, recoyíu, ente outros documentos de la dómina, na correspondiente Auta del Conceyu de Llión y los tráxicos sucesos que a lu llargu y anchu del territoriu llionés produciénunse “cuandu la francesada”, motivonun la rialización, dende deillos años, d´esti Homenax a los Héroes Llïoneses asina cumu la colocación d´una placa nel Consistoriu de la Plaza Mayor cul testu que vien darréu:

«A los leoneses que en 1808 se levantaron por la libertad y la independencia de su país».

Pa niciar el citáu Homenax, concentraremosnos Abril y 24 , sábadu, a las 12 del mediodía na plaza de San Marcelu, escontra Botines, cunas nuesas bandeiras llïonesas.

P´amenizar l´aspera habrá música llariega y hacia las 12,30, y acompangaos pula música, niciaremos el recoyíu habitual pula cai Ancha, si bien, n´esta ocasión, desviaremosnos pula cai Cervantes, Plaza Torres de Omaña y cai Serranos fasta el Corral de San Guisán, onde se rendirá tributu a los llïoneses masacraos pulos invasores franceses en dicha zona en Xunu y 10 de 1810, al cumplise esti añu el Segundu Centenariu d´aqueillos sucesos.
Darréu
nos dirixiremos pula cai Serranos, cai San Pelayo y cai Pablo Flórez fasta la Plaza de Regla onde se rializará la lleutura del Manifiestu (al sere sábadu, la Plaza Mayor tará ocupada pul mercáu) y darréu habrá un improvisáu baille llariegu al que podrán unise tolos asistentes que lu deseyen.

La colocación la corona de llaurel n´alcuerdu los Héroes d´Abril, y 24 y de tolos Héroes Llïoneses, conocíos y anónimos, qu´al traviés de la hestoria lluchonun y lluchan pa defendere la sua tierra, fadrase darréu nel balcón del Consistoriu Vieyu de la Plaza Mayor.

¡¡¡TAIS TOOS CONVIDAOS!!!




1 comentario:

Anónimo dijo...

Una candanga es una juerga. Es una palabra apropiada para una fiesta de despedida de soltero, pero no para la fiesta que conmemora algo, o las fiestas de los pueblos.