martes, 16 de marzo de 2010

UNA ISTITUCIÓN EDUCATIVA LLÏONESA




Continuandu cuna programación del tercer Ciclu de Conferencias Reinu de Llión, entamáu pul Conceyu de Llión, al traviés de la Conceyería de Cultura Llïonesa, y que vien desenrrollándose nel Palaciu Don Gutierre a las 20h, esti miércoles ye la vecera de Isabel Cantón, que va falare de la narrativa llïonesa autual.


LA FUNDACIÓN SIERRA-PAMBLEY

CUMU ISTITUCIÓN EDUCATIVA LLÏONESA


Isabel Cantón. Catedrática de Didáutica y Organización Escolar, na Universidá de Llión. Cordina programas de Doutoráu cun Bonos Aires y Venezuela y participa nos de la Universidá de Llión, Ouviéu y Salamanca, n'Hespaña; Bregancia y Llisbona (Pertual). Ponente en Congresos Nacionales ya Internacionales: Burdeos, Llima, Tolosa, Amberes, Brusel, Xerusalén, Cuba, Suecia, Perú, Venezuela y Bonos Aires. Collabora davezu na formación continua de mayestros de Primaria y Secundaria. Ye autora d'unos venti llibros, investigandu sobru la evaluación de la calidá de los centros educativos. Las suas últimas espublizaciones son las que sigen darréu: La Implantación de la calidad en los centros educativos. Una perspectiva aplicada y reflexiva. Madrid, CCS; Planes de Mejora en los Centros Educativos. Malaga: Aljibe. Intervención organizativa en la sociedad del conocimiento. Granada: GEU. La Organización Escolar Normativa y Aplicada. Madrid: Biblioteca Nueva. Analec y la dislexia cun André Inizán, El liderazgo y la dirección de Centros Educativos; cun Ana Rosa Arias Gago, en Barcelona, Davinci; La cátedra de Latín de Lois, cun Marta Prieto Sarro y cordinóu un llibru colleutivu en 2009: Narraciones de la Escuela.

Conteníu. Llión Tolstoi escomencipia la sua novela Ana Karenina cun una fras sinificativa: "Tolos mayestros bonos aseméyanse, mentantu que los malos lu son caún al sou xeitu". La Fundación Sierra-Pambley fou simiente de bonos mayestros y de miyores alunos en Llión. Un destacáu fidalgu Llíonés, Francisco Fernández Blanco de Sierra y Pambley, decidíu perpetuase al donar la sua herencia a tolos Líioneses na forma que miyor podían aproveichala: fundandu escuelas en Vitsablinu, Hospital, Villameca, Llión y Moreruela de Tábara (ésta en Zamora). La llinia pedagóxica d'estas escuelas, la intervención n'eillas de presonas tan relevantes cumu Giner, Azcárate, Cossío, etc. que dediconun el sou tiempu y los sous conseyos a amiyorare la educación que n'eillas se daba, confiérenye la categoría d'escelentes. Los avatares del devenire de la Fundación, de los sous mayestros y de los sous alunos, faen de la mayor istitución educativa de la provincia de Llión un casu irrepetible y únicu d'ensiñu pioneiru y de calidá.




No hay comentarios: