sábado, 22 de enero de 2011

DE LA TIERRA AL AUGUA NEL PATIU DEL PALACIU



Na sala d´esposiciones del Patiu del Palaciu de Don Gutierre, entamáu pula Conceyería de Cultura Llïonesa del Conceyu de Llión, amuesa de pintura de l´artista llïonesa Isabela, que n´esta vecera, céntrase nos paisaxes llïoneses y podrá esfrutase dende Xineiru y 14, dica Febreiru y 4.


TIERRA - AUGUA


"Faltan l'aire y el fueu: perú ye que nun se ven. Nun se ven al traviés de los gueyos, perú pueden sentíse al empar qu'entisnan cada obra. Purque tan pur dientru. Tan emburriandu a los colores, onque seyan de TIERRA ou d'AUGUA.

TIERRA - AUGUA cumu chuvia de sentimientos, cumu masa de materia ella­borada, dende la emoción de contemplar estas tierras, estos árboles, esta ñevé, estas obras de tierra y augua, d'adobes, de teitos de paya, de piedra que soporta la vida, que la guarda mientras el futuru avanza p 'hacia nos. Purque nós facemos outra cousa que recibilu, apresaIu antias qu'escape, de las nuesas manos, antias de que seya yá pasáu.

Cada obra ye un tentu -a veces fantásticu- d´esi apresamientu que l´artista busca.

Una vez ascuchéi la voz del augua. Guei trayu tamién un son telúricu, recoyíu cuandu tentaba d'escapare pulas copas de los árboles, pulas cúpulas de los edificios, pulas cumes de los montes...

TIERRA - AUGUA ente aire (arrodiandu) - FUEU (afalandu)."


ISABELA.


(Testu en castellanu en "comentarios")




1 comentario:

LEÑADOR dijo...

TIERRA-AGUA
Faltan el aire y el fuego; pero es que no se ven. No se ven a través de los ojos, pero se pueden sentir a la vez que impregnan cada obra. Porque están por dentro. Están empujando a los colores, aunque sean de TIERRA o de AGUA.
TIERRA - AGUA como lluvia de sentimientos, como masa de materia elabo¬rada, desde la emoción de contemplar estas tierras, estos árboles, esta nieve, estas obras de tierra y agua, de adobes, de "teitos" de paja, de piedra que soporta la vida, que la guarda mientras el futuro avanza hacia nosotros. Porque nosotros no hacemos otra cosa que recibirlo, apresarlo antes de que se escape, de nuestras manos, antes de que sea ya pasado.
Cada obra es un intento -a veces fantástico- de ese apresamiento que la ar¬tista busca.
Una vez escuché la voz del agua. Hoy traigo también un sonido telúrico, re¬cogido cuando intentaba escaparse por las copas de los árboles, por las cú¬pulas de los edificios, por los picos de los montes...
TIERRA-AGUA entre aire (rodeando) - FUEGO (impulsando).
ISABELA.