miércoles, 30 de junio de 2010

1 AÑU LLIONPEDIA



Entra nel enllaz de la imaxe

viernes, 25 de junio de 2010

viernes, 18 de junio de 2010

V DÍA LA LLINGUA LLÏONESA





Esti sábadu, Xunu y 19, vamos cellebrare'l V DÍA LA LLINGUA LLÏONESA nel Salón d'Autos del Palaciu Don Gutierre, na Plaza Don Gutierre de la Ciudá de Llión.

L'autu entamará a las 12,00 horas cul programa darréu:
  • Autuación de pandeireta pula parte los alunos del aula de formación llariega;
  • Afayaiva a los asistentes del Conceyeiru de Cultura Llïonesa, Xavier Chamorru.
  • Lleutura de testos na nuesa llingua, escritos y lleidos pulos alunos (tán confirmadas dúas lleutoras: Lláncara y Xana)
  • Entrega de diplomas a los alunos, tantu de colexos cumu de los cursos d'adultos.
  • Autuación de rabel (José Francisco Fernández Juárez y José Luis López) y de curdión diatónicu (Borja Rodríguez López).
A las 13 horas una vuelta rematáu l'autu, la Banda de Gaitas Ciudá de Llión autuará na Plaza Don Gutierre pa tolos asistentes.



martes, 15 de junio de 2010

IV FESTIVAL CELTA REINU LLIÓN 2010



Outru añu más va cellebrase, na Ciudá de Llión el Festival Internacional Celta Reinu de Llión, qu´esti añu algama la sua cuarta edición, sofitáu pula Conceyería de Cultura Llïonesa del Conceyu de Llión y cumu tantas outras cousas que venían faciéndose outras vegadas, esti añu vien a formare parte de los autos de la "Fundación León Real" pur oubra y gracia del sou patrón.

Podeis alcontrar tol programa, asina cumu interesantes archivos d´outros años na páxina web del Festival, nel sigiente enllaz:


El programa d´autuaciones d´esti añu ye´l que vien darréu; tolos conciertos sedrán na Plaza Don Gutierre:

BRANDAL
(Reinu de Llión)
Miércoles, Xunu y 16, 21h

FRASER FIFIELD TRÍO
(Escocia)
Xueves, Xunu y 17, 21h

STARTINJENN
(Bretaña)
Vienres, Xunu y 18, 21h

SUSANA SEIVANE
(Galicia)
Sábadu, Xunu y 19, 21h

DAVID MUNELLY BAND
(Irlanda)
Domingu, Xunu y 20, 21h





PRESIDENT@ DE LA DIPUTACIÓN


Miliu Gancéu en San Migel d´Escalada

DIARIO DE LEÓN

11/06/2010

Presidente de la Diputación

A esgaya

Emilio Gancedo


El presidente de la Diputación, a poco conocimiento que tuviera de cómo están, cómo (sobre)viven, qué pasa cada día en los pueblos de León, no dormiría por las noches pensando en que mucha gente mayor no se atreve ni a salir de sus casas a partir del mediodía por si se caen en la calle y no hay nadie para ayudarlos...

Al presidente de la Diputación, si viera cómo están los colegios de nuestras cabeceras comarcales, se le caería la cara de vergüenza ante cualquier gasto superfluo -”qué sé yo, unas cortinas millonarias, por ejemplo-”, y suprimiría cualquier veleidad, cualquier adorno, toda inversión que no fuera explícita y directamente dirigida a mejorar las condiciones de vida de un territorio que parece que ha sido víctima de un desastre nuclear.

El cargo de presidente de la Diputación, tal y como está, hoy por hoy, esta provincia nuestra, debería recaer en una especie de héroe, alguien de virtud excelsa, que gastase lo justo y percibiese lo mínimo. Sólo eso manifestaría sensatez y coherencia con la realidad.

El presidente de la Diputación tendría que exprimirse la cabeza, día tras día, para obtener una fórmula jurídica que permitese convertir a esta entidad, la única institución leonesa (en sentido regional) actual, en un verdadero gobierno leonés no atropellado ni sojuzgado por nadie.

El presidente de la Diputación reuniría a expertos de todo tipo para elevar su institución sobre los pivotes del gobierno tradicional e histórico de esta tierra: concejos y juntas vecinales. El presidente de la Diputación abogaría por una comarcalización plena, impidiendo una parcial -”de una sola zona-”, inútil e impuesta, cuyo único objetivo es dividir a los leoneses. El presidente de la Diputación afrontaría un trabajo ímprobo: el de conseguir dignidad para la única región que no obtuvo su autonomía. Y lo haría con educación, elegancia, valentía y ahorro.

Casi, casi como lo que tenemos hoy.



jueves, 10 de junio de 2010

OUTRU "NON" A LA SAMA - VELILLA


Semeya de la páxina cordillerracantabrica.org

El profesor d´Economía Financiera de la Universidá de Llión y autor d´un informe sobru la llínia, Julio Lago, confirma que la mesma nun ye necesaria. La necesidá de la construción de la llínia elleútrica Sama-Velilla torna a quedase ensín argumentos una vuelta más.

Lliere la nueva completa nel enllaz que vien darreu:

NICIATIVAS LLÏONESAS ESCONTRA LOS ABUSOS DE LA JUNTA




Mientras "La Junta" trabaya pa fuliminare cualesquier resquiciu de la realidá birrexonal de la sua Comunidá, dalgunos empresarios sigen trabayandu en niciativas valientes pa defendese de los abusos del poder autonómicu que sigi discriminandu a aqueillos produtos que nun se pliegan ante las falsas marcas seudorexonalistas, cumu ye´l casu de la Tierra(¿Cuál?) de sabor, el queixu sólu castellanu y agora los fungos y cogordos que nun seyan del País Llïonés. La cousa nun deixaría de ser un xuegu políticu desigual, si nun fuera purque tan maneyandu los nuesos impuestos escontra nuestra, y tan financiandu cun eillos las suas industrias escontra las de nuesu.

Sedría necesariu que los empresarios tomasen conciencia de la necesidá de pasare del esfuerciu provincial al braeiru rexonal qu´enfrentase a "La Junta" a la xusta dimensión del problema.Yá surden voces na interrede que claman pur nun mercare produtos castellanos, cumu un mediu de llucha escontra los intereses empresariales de los que reman nel barcu de la falsa autonomía inventada. Si los llïoneses de norte a sur nun mercamos los nuesos produtos nun van a venire de Valladolid a facelu.

NO COMPRES

PRODUCTOS CASTELLANOS,

NO COMPRES PRODUCTOS DE

"CASTILLA Y LEÓN"



miércoles, 9 de junio de 2010

CHUEVE SOBRU MOYÁU


Semeya de la periodista Ana Gaitero nel "blog"
periodismoparaperiodistas.blogspot.com


Sigún denuncia´l periodista Miliu Gancéu, nel "Diario de León" de ayeri, martes y 8, el vídeu instaláu en San Migel d´Escalada sige chamandu a Llión «paisaje castellano». "La Junta" al traviés de Patrimoñu faz casu omisu de las denuncias de l´alcaldesa y de ciudadanos particulares. Podeis vere la nueva completa nel enllaz que vien darréu:

DIARIO DE LEÓN


Al respeutu la periodista del mesmu mediu, Ana Gaitero faz unas interesantes reflesiones sobru las motivaciones del Goviernu Autonómicu (que nunca nun rexonal, pur más que dalgunos medios ten empeñaos n´asimilare los términos) que guei vos traigu ata L´ASTIELLA.



LLUEVE SOBRE MOJADO
Opinión
080610

Ana Gaitero


"Un audiovisual engañoso, sólo apto para iniciados, y un panel con la cronología de San Miguel de Escalada, desde que fue declarado monumento nacional en 1886, hasta el plan de restauración vigente dan idea de la pereza de la Junta por poner en valor esta joya del mozárabe.

En pleno Año Jacobeo, cuando la Consejería de Educación ha dado órdenes a los colegios para que realicen actividades sobre el Camino de Santiago, a San Miguel de Escalada lo ubican en un «paisaje castellano» inventado.

El proyecto cultural Escalas se desacredita a sí mismo con este error y la Junta muestra una vez más resistencia para nombrar a León al no corregirlo. Llueve sobre mojado. De poco sirvieron aquellas discusiones para que la comunidad no fuera Castilla-León, sino Castilla y León o su incorporación reciente en la reforma del Estatuto de Autonomía.

Desde Valladolid, León se percibe como una amenaza. No existe el reconocimiento. No es una nimiedad el lenguaje, porque a través del lenguaje se construye la realidad. Tampoco deberían ser banales las pomposas declaraciones de intenciones como esta que inspira el proyecto cultural Escalas : «Fomentar el conocimiento, conservación y valoración del patrimonio en las comunidades en que se inserta de cara al refuerzo de su identidad cultural y territorial...». El centralismo, una vez más, resulta caro e ignorante."