jueves, 9 de diciembre de 2010

EL REI DEL CINISMU N´ESCLUSIVA


EL REI DEL CINISMU N´ESCLUSIVA

Tol goviernu de "la Junta" si pur dalgu ye a destacare, ye pul sou antillïonesismu, entamandu pula sonrisa del réximen, Silván, que cumu bon derniegu, ye´l que más méritos tien que facere ente tantu castellanu. Peru si dalgien destaca pula sua acritú, esi ye ensín dubia´l Voceiru del goviernu autonómicu y Conseyeiru de Presidencia, José Antonio de Santigo-Suárez, cun esa mirada perdida que nos alcuerda la de los sous pacientes cuandu tan pasaos de midicación y son a creyere que tan na posesión de la verdá sobru cualisquier dubia.

El pasáu domingu y cincu, tuvu a bien concedere, la sua primera entrevista a un mediu del enxendru autonómicu dende que ta nel sou cargu, feichu chamativu pa un voceiru. Vamos facer un piqueñu estrautu sobru la mesma:

1.- Lu primeiru ye que reconoz EL FRACASU DE LA SUA AUTONOMÍA que en 27 años nun algamóu´l sentimientu de Comunidá, pesia los millones invertíos en creyar una identidá artificial, al traviés de las alministraciones y las suas fundaciones satélites, claru que sigún él tou débese a l´autitú de los políticos y nun de los sous ciudadanos que tan gayoleiros dafeichu nel autual marcu autonómicu;

2.- Pur outru llau y cumu quien nun ye a querere la cousa y aproveichandu lu del Pisuerga, nun se farta de ripitire que ye un fiel defensor de la ENERXÍA NUCLIAR, vamos que si pur él fuera, una planta en cada provincia y ya de pasu un cimiteiru nuclear pa reciclare, qu´hai que ser eculóxicos;

3.- Metíos en farina, pa refrixerare tanta planta, ye necesariu mueita augua y sedrá pur esu que tien fixación cunas competencias de la Cuenca del Dueru, que Zapatero cedéu, cuandu pautóu´l cabeiru estatutu, qu´agasaya las competencias sobru´l Dueru, pesia ser esti un ríu cun auguas fronterizas, y pesia lu que ta escritu na Carta Magna. Ye tan cínicu que diz "la gestión del Duero se incluye en la reforma del Estatuto porque ES UNA DEMANDA DE LA SOCIEDAD DE CASTILLA Y LEÓN. Y tiene mucho sentido, porque si uno ve el mapa del Duero se da cuenta que la cuenca, que no el río Duero, dibuja, define perfectamente Castilla y León. EL AGUA ES FUNDAMENTAL PARA LA ORDENACIÓN DEL TERRITORIO. ¿Dónde pones una empresa que tenga que depurar? Donde está el agua. Pero, además, es el territorio de Castilla y León. ES QUE EL DUERO ES CASTILLA Y LEÓN." Outra vuelta los gueyos perdíos cumu un posesu.

La cousa ta nidia, ni El Bierzu, ni Sajambre y Valdeón, ni El Ebro burgalés ni la Sierra de Gredos son "Castilla y León" purque nun pertenecen a la Cuenca, peru nun vou a entrare nas consecuencias que tendrá pa la política de´infracadarmas hidráulicas, nin nel compromisu eculóxicu que carauteriza a l´alministración autonómica, nin nos dreichos d´esplotación de los acuíferos. El PSOE nun pudu facelu pior cuandu vendéu al nuesu País Llïonés que ye´l que más augua aporta a la cuenca, dende´l Tormes al Esla, pasandu pul Dueru Zamoranu, y tou esu ensín contare cuna Cuenca Miñu-Sil (...que´l Sil lleva l´ugua y el Miñu la fama);

4.- Cuandu fala de las competencias del augua, noma la ordenación del territoriu y estu nun ye casual purque más alantre diz "...lo primero que necesitamos es que haya menos victimismo, menos agravios y más autoestima, para empezar a hablar.... - huyendo de victimismos y agravios, empezar a ver que Castilla y León será una Comunidad más potente cuando los éxitos de Soria, los compartan los ciudadanos de Ávila; cuando los fracasos de León, los sientan como fracasos los ciudadanos de Valladolid. Mientras sigamos tirando del agravio, del descontento, del victimismo, así no fortaleceremos una Comunidad. Y, además, TENEMOS QUE SER TODOS MÁS GENEROSOS PARA SUPRIMIR LAS BARRERAS INTERNAS QUE HAY EN EL TERRITORIO Y ESO REQUIERE GENEROSIDAD POR PARTE DE TODOS LOS TERRITORIOS."

Éstu traduzse en que tan prontu algamen camudare la Constitución ou cuandu nun haiga quien se yes oponga las provincias van a pasare a la hestoria cumu tan faciendu cuna Gran Montaña Cantábrica Central pa espoliare aina más los recusros de la Montaña Oriental Llïonesa en favor de la Montaña Palentina. Nun somos a pescanciare los sacrificios que va tenere que facere Valladolí n´esa desintegración de los territorios hestóricos de la rexón llïonesa.

5.- Chama l´átención el talante democráticu del presonax que diz que respeta´l llïonesismu, nun cumu al nazismu ou al maltratu a las muyeres (¿Bona comparanza, non?) y p´amuesa un botón, purque esti home tán bien informáu sobru tolas temas de la Comunidá, pon d´exemplu de llïonesismu al exllïonesista Otero: "respeto el movimiento leonesista, ¿cómo no lo voy a respetar?, y TIENE SU PARCELA EN EL PARLAMENTO REGIONAL(???). En estos momentos hay dos parlamentarios del movimiento leonesista, ya no son de UPL, y ha llegado a haber tres. YO LO RESPETO. Pero, no, no me incomoda. FÍJESE, Joaquín OTERO siempre dice -˜YÁ QUE ESTAMOS EN ESTE BARCO VAMOS A REMAR EN LA MISMA DIRECCIÓN-", que es lo que hay que hacer. ASÍ ES COMO SE CONSTRUYE COMUNIDAD. NO PODEMOS PARNOS LA VIDA QUERIENDO REVISAR NUESTRA COMUNIDAD AUTÓNOMA."

Basten estas amuesas pa que vos fagais ideya de pur onde trascurríu la entrevista y hai mueitas más llindezas que nun tienen esperdiciu, asina cumu l´atitú del periodista que tamién sedría a comentare. Eiquí vos deixu unos enllaces pa quien seya a lliela completa. Que vos aproveche.





PA LLIERE´L TESTU EN CASTELLANU ENTRAR EN "COMENTARIOS"
PARA LEER EL TEXTO EN CASTELLANO ENTRAR EN "COMENTARIOS"





4 comentarios:

Anónimo dijo...

¡¡ Este pailán ta abarrenáu !!

Anónimo dijo...

Pailán: tontu, fatu

Abarrenáu: llocu
Abarrenar/se V. Trastornarse. Enloquecer.
http://users.servicios.retecal.es/amnuve/dicllion/dicciona/abaceo.htm

LEÑADOR dijo...

Agora´l testu en castellanu
Ahora el texto en castellano
(1)

EL REY DEL CINISMO EN EXCLUSIVA


EL REY DEL CINISMO EN EXCLUSIVA

Todo el gobierno de la Junta si por algo destaca, es por su antileonesismo, empezando por la sonrisa del régimen, Silván, que como buen renegado, es el que más méritos tiene que hacer entre tanto castellano. Pero si alguien destaca por su acritud, ese es sin duda el Portavoz del gobierno autonómico y Consejero de Presidencia, José Antonio de Santigo-Suárez, con esa mirada perdida que nos recuerda la de los sus pacientes cuandu tan pasados de medicación y se creen que están en posesión de la verdad sin ninguna duda.

El pasado domingo cinco, tuvo a bien conceder, su primera entrevista a un medio del engendro autonómico desde que está en su cargo, hecho llamativo para un portavoz. Vamos a hacer un pequeño estracto sobre la misma:

1.- Lo primero es que reconoce EL FRACASO DE SU AUTONOMÍA que en 27 años no consiguió crear un sentimiento de Comunidad, pese a los millones invertidos en crear una identidad artificial, a través de las administraciones y de sus fundaciones satélites, claro que según él todo se debe a la actitud de los políticos y no a la de sus ciudadanos que están totalmente felices en el actual marco autonómico;

2.- Por otro lado y como quien no quiere la cosa y aprovechando lo del Pisuerga, no se cansa de repetir que es un fiel defensor de la ENERGÍA NUCLEAR, vamos que si por él fuera, una planta en cada provincia y ya de paso un cementerio nuclear para reciclar, que hay que ser ecológicos;

LEÑADOR dijo...

(2)

3.- Metidos en materia, para refrigerar tanta planta, es necesario mucha agua y será por eso que tiene fijación con las competencias de la Cuenca del Duero, que Zapatero cedio, cuando pactó el último estatuto, que regala las competencias sobre el Duero, pese a ser éste un río con aguas fronterizas, y pese a lo que está escrito en la Carta Magna. Es tan cínico que dice "la gestión del Duero se incluye en la reforma del Estatuto porque ES UNA DEMANDA DE LA SOCIEDAD DE CASTILLA Y LEÓN. Y tiene mucho sentido, porque si uno ve el mapa del Duero se da cuenta que la cuenca, que no el río Duero, dibuja, define perfectamente Castilla y León. EL AGUA ES FUNDAMENTAL PARA LA ORDENACIÓN DEL TERRITORIO. ¿Dónde pones una empresa que tenga que depurar? Donde está el agua. Pero, además, es el territorio de Castilla y León. ES QUE EL DUERO ES CASTILLA Y LEÓN." Otra vez los ojos perdidos como un poseso.

La cosa está clara, ni El Bierzo, ni Sajambre y Valdeón, ni el Ebro burgalés ni la Sierra de Gredos son "Castilla y León" porque no pertenecen a la Cuenca, pero no voy a entrar en las consecuencias que tendrá para la política de infraestructuras hidráulicas, ni en el compromiso ecológico que caracteriza a la administración autonómica, ni en los derechos de explotación de los acuíferos. El PSOE no pudo hacerlo peor cuando vendió nuestro País Leonés que es el que más agua aporta a la cuenca, desde el Tormes al Esla, pasando por el Duero Zamorano, y todo eso sin contar con la Cuenca Miño-Sil (...que el Sil lleva el agua y el Miño la fama);

4.- Cuando habla de las competencias del agua, nombra la ordenación del territorio y esto no es casual porque más adelante dice "...lo primero que necesitamos es que haya menos victimismo, menos agravios y más autoestima, para empezar a hablar.... huyendo de victimismos y agravios, empezar a ver que Castilla y León será una Comunidad más potente cuando los éxitos de Soria, los compartan los ciudadanos de Ávila; cuando los fracasos de León, los sientan como fracasos los ciudadanos de Valladolid. Mientras sigamos tirando del agravio, del descontento, del victimismo, así no fortaleceremos una Comunidad. Y, además, TENEMOS QUE SER TODOS MÁS GENEROSOS PARA SUPRIMIR LAS BARRERAS INTERNAS QUE HAY EN EL TERRITORIO Y ESO REQUIERE GENEROSIDAD POR PARTE DE TODOS LOS TERRITORIOS."

Esto se traduce en que tan pronto consigan cambiar la Constitución o cuando no haya quien se les oponga las provincias van a pasar a la historia como están haciendo con la Gran Montaña Cantábrica Central para expoliar aún más los recursos de la Montaña Oriental Leonesa en favor de la Montaña Palentina.
No somos capaces de entender los sacrificios que va a tener que hacer Valladolid en esa desintegración de los territorios históricos de la región leonesa.

5.- Llama la atención el talante democrático del personaje que dice que respeta el leonesismo, no como al nazismo o al maltrato a las mujeres (¿Buena comparación, no?) y para muestra un botón, porque este hombre tan bien informado sobre todos los temas de la Comunidad, pone de ejemplo de leonesismo al exleonesista Otero: "respeto el movimiento leonesista, ¿cómo no lo voy a respetar?, y TIENE SU PARCELA EN EL PARLAMENTO REGIONAL(???). En estos momentos hay dos parlamentarios del movimiento leonesista, ya no son de UPL, y ha llegado a haber tres. YO LO RESPETO. Pero, no, no me incomoda. FÍJESE, Joaquín OTERO siempre dice -˜YÁ QUE ESTAMOS EN ESTE BARCO VAMOS A REMAR EN LA MISMA DIRECCIÓN-", que es lo que hay que hacer. ASÍ ES COMO SE CONSTRUYE COMUNIDAD. NO PODEMOS PARNOS LA VIDA QUERIENDO REVISAR NUESTRA COMUNIDAD AUTÓNOMA."

Basten estas muestras para que os hagais idea de por donde trascurrio la entrevista y hay muchas más lindezas que no tienen desperdicio, así como la actitud del periodista que también se podría comentar. Aquí os dejo unos enlaces para quien pueda leerla completa. Que os aproveche.